www.Sportygundogs.com

Besøg min web-butik; www.sportygundogs.com , hvor kvalitets træningsartikler, hundepuder og andet til den arbejdende hund er nøje udvalgt efter at det er blevet testet her i kennelen og til vores træning.

tirsdag den 6. januar 2009

Har brugt aftenen på at maile træningsinfo ud - hvad er det nu vi plejer at skrive til folk inden de møder til hvalpetræning første gang? Min svada ser ud som følger;

Hvalpetræningen handler om at du som fører får en god kontakt til din hvalp - så der er skabt et godt fundament for den videre træning.
Jeg vil forsøge at give dig som fører redskaber til følgende;
Lære hvalpen at gå “pænt” i snor
Lære hvalpen at sidde
Lære hvalpen at komme på indkald
Vi skal lave balanceøvelser med hvalpene - brug af vippe - tunnel og slalom pinde
Helt afhængig af hvalpenes modenhed vil vi arbejde med “Bliv” øvelsen”
Jeg vil vise hvordan jeg starter apporteringstræning med mine hvalpe - men hvalpetræning handler ikke om at kaste dummyer!

Jeg ser gerne, at Jeres hvalp har fast halsbånd på til træning. Men det er ikke et krav.
I er ikke velkommen til at træne med metal kvælerhalsbånd.
Vi bruger ikke flexliner til træning.

Jeg vil opfordre Jer til at bruge godbidder til hvalpetræningen - men det er ikke et krav. Hvis i vil bruge godbidder - så tag nogle med, der er let tyggelige så jeres hvalp ikke skal stoppe op og bruge lang tid på at spise godbidden.

I bedes melde afbud såfremt i ikke har mulighed for at kommen til træning.
Træning betales første gang. Der betales fuldt beløb uanset hvor mange gange man kommer.

Mange Hilsner
Iben P


Jeg ved ikke om dette informationsbrev er specielt imødekommende - når jeg nu får det læst igennem flere gange, men der er tydelighed og det er sådan set også meningen!
Og jeg glæder mig dels til at se Mummis hvalpe til træning - men også til at hilse på de nye ansigter, der har meldt sig til hvalpetræning gennem retrieverklubben;-)

Ingen kommentarer: