www.Sportygundogs.com

Besøg min web-butik; www.sportygundogs.com , hvor kvalitets træningsartikler, hundepuder og andet til den arbejdende hund er nøje udvalgt efter at det er blevet testet her i kennelen og til vores træning.

lørdag den 28. november 2009

Coupe DÉurope

Så er første dagen afsluttet på Brahetrolleborg.
Jeg var jo lykkens pamfilius og skulle være fotograf på semifinale to, hvilket betød, at jeg dagen igennem fulgte hundearbejdet meget tæt og fulgtes med dommerne i terrænet - Hold op hvor har det været en spændende oplevelse.

Dagen bød på flere gode såter og stilfuldt hundearbejde, selvfølgelig var der fejl dagen igennem, som kostede en hund her og der og dagen sluttede med at dommerne eyewipede 4 deltagere.

Jeg fik set de to danskere Birger og Lars Mejlby og begge "lavde fine fugle", men var desværre ikke med, da dommerne lukkede bogen og der stod tre placerede hunde tilbage.
I semifinale 1 blev det danske Jan Lorentzen og Trompeterbakkens Dina, der lå lunt i svinget og ved paraden blev valght som Guns Choice - tillykke til de to.

Eftersom familien er flyttet ind og vi rejser til IGL i England imorgen formiddag, måtte vi gå glip af den fine fest på CDE i aften, så hvem der blev placeret i de to semifinaler og hvem der er videre til anden dagen imorgen, kan jeg desværre ikke berette om. Men mon ikke, der sidder nogen og smiler endnu?

Billeder samt detaljeret rapport fra det engelske retrievermesterskab følger snarest.

Ingen kommentarer: