www.Sportygundogs.com

Besøg min web-butik; www.sportygundogs.com , hvor kvalitets træningsartikler, hundepuder og andet til den arbejdende hund er nøje udvalgt efter at det er blevet testet her i kennelen og til vores træning.

onsdag den 4. november 2009

Træning med Tøserne

Ja- det vil sige træning med Kate og Penny, mine tøser.
Det kan mrækes at det bliver hurtigt mørkt, så jeg ræser hjem og skynder mig at træne de to damer inden mørket gør det alt for svært.

Det store arbejdspunkt med Kate er fortsat dirrigeringstræning uden at hun har mulighed for at gå på mit spor og hun synes det er svært. Jeg træner det i alle muliged forskellige terræner, men fortsat på små afstande , op til 40 meter. jeg er overbevist om at hvis jeg følger " 10000 gange princippet" så bliver hun til sidst så sikker, at hun tager en flot lige linie.
Det er tydeligt, når jeg går fpr langt væk med hende, så begynder hun at krydssøge før hun når ud i det rigtige område.

Derudover træner vi stopfløjt samtidig med at der bliver kastet noget og det er heller ikke så nemt. Hun er en huritg dame og vil meget gerne hente dummyer, men det går fremad.

Når vi skal lave noget, der er rigtig sjovt, spinger vi hegn. Kate elsker det og der kommer noget mere fart på, så vi gør det ikke alt for ofte, eftersom det ikke er fart hun mangler.

Med Penny træner jeg dirregeringer med distraktioner på. F.eks. at have lagt dummyer ud i flere forskellige områder og så bruge dummyskyderen til at lave distraktioner med. Det går rigtig godt fremad.
Vi træner også dirregering på lang afstande og i modvind. Jeg synes, at træningen skrider rigtig fint frem.
Jeg har haft hende med på opsamling to gange og haft nogle rigtig gode situationer med hende.
Det er håbet, at vi er klar til vinderklasse efter jul, men ellers så er vi ihvertfald klar næste år.
Penny skal parres i jauar, så kan betyde, at hun endnu en gang skal have en længere træningspause, men så må vi prøve formen af på workingstests i vinderklasse sidst på foråret.

God fornøjelse til Jer andre, der mørketræner;-)

Ingen kommentarer: