www.Sportygundogs.com

Besøg min web-butik; www.sportygundogs.com , hvor kvalitets træningsartikler, hundepuder og andet til den arbejdende hund er nøje udvalgt efter at det er blevet testet her i kennelen og til vores træning.

fredag den 21. oktober 2011

Greenbriar Cordoba.. alias Yoda

Idag var der planlagt træning med Kate på ænder da vi søndag skal på Kates første Åben A ved Holsted og vi blev enige om at pudse formen af. Så der blev trænet dirrigering og en masse eftersøgningsarbejde og jeg er fortsat rigtig tilfreds med Kates arbejde. Jeg synes vi har fået en rigtig god kontakt og hun vil gerne samarbejde.
Idag havde jeg en del lange (100- 130) meter lange dirrigeringer på udlagte ænder, hvor hun skulle over små vandhulle rosv.. og det klarede hun med et enkelt stop og håndsignal!!

Min dejlige unghund Yoda havde jeg med til træningen og han blev præsenteret for koldt vildt for første gang. Han fik lov at bære rundt på en andevinge sidste sommer, da han lige var ankommet 9 uger gammel, men ellers er vores princip at vildtet præsenteres, når der er styr på det meste af basistræningen.
Og Yoda syntes det var en svir! Første gang skulle han opfordres med nogle "ja ja ja" og resten af træningen samlede han rigtig fint op.
Fremadrettet vil jeg variere min træning mellem vildt og dummier, så vi kan være klar til B-prøver i foråret. Forhåbentligt får vi skudt lidt forskelligt til fryseren, så han kan få erfaring med de forskellige vildt arter.
Han tegner rigtig godt. Stor og muskuløs hund, der hunter på en super stilfuld måde, Han vil meget gerne arbejde og vi har efterhånden fået et rigtig godt samarbejde.
Yoda er 18 mdr. og vi træner linier, i hundredevis af tilbagesendinger og nærsøgsøvelser.

Ingen kommentarer: