www.Sportygundogs.com

Besøg min web-butik; www.sportygundogs.com , hvor kvalitets træningsartikler, hundepuder og andet til den arbejdende hund er nøje udvalgt efter at det er blevet testet her i kennelen og til vores træning.

søndag den 27. november 2011

Hundene som arbejdsredskab

I mit arbejde som socialrådgiver møder jeg indimellem et menneske, der sjældent indlader til en snak eller et kram, for slet ikke at tale om venskaber eller tillid mellem mennesker. I nogle mennesker fylder den indre kamp så meget, at det bliver for svært at være i relationen med et andet menneske.
Derfor har det flere gange været en rigtig god oplevelse at have hundene med på job. Flere gange har jeg oplevet at de kunne "åbne døre" for mig.
Mennesker der har det svært i relationen med andre mennesker, kan ofte godt vise omsorg og ømhed i forhold til et dyr.
I sidste uge havde jeg Penny (Hillus Holland) med på arbejde og hun blev i den grad nusset om og talt med. Især blev en beboer så forelsket i Penny at han inviterede hende (og mig) på besøg hjemme ved ham selv.. noget jeg ikke tidligere er blevet. Den kontakt, der var mellem ham og Penny var så sigende og omsorgsfuld at det gav kuldegysninger..
Det er helt sikkert ikke sidste gang at Penny får lov at komme med på job.

2 kommentarer:

Jeanette Bundgaard sagde ...

Jamen, hvor er det fantastisk - at man også kan bruge sine hunde på den måde. Jeg oplever præcis det samme med mine hunde i mit pædagogiske arbejde både med børn og usviklingshæmmede.

Johannes Raaballe sagde ...

Vi holdt juleaften med min senil demente svigermor på plejehjem i Randers.
Vitus er en stor opmuntring for beboerne. Alle skal lige røre ved ham.

Kh. Johannes.