www.Sportygundogs.com

Besøg min web-butik; www.sportygundogs.com , hvor kvalitets træningsartikler, hundepuder og andet til den arbejdende hund er nøje udvalgt efter at det er blevet testet her i kennelen og til vores træning.

fredag den 27. januar 2012

Dansk Retrieverklubs Eliteprøve 2011

Hvor blev den af??  Her på bloggen er det gået i glemmebogen at få skrevet om Eliteprøven.
Eliteprøven er én af de aktiviteter, der fylder rigtig meget for os i MU.. og eftersom den er på Fyn, så bliver én selv jo noget inddraget:-))
Thomas og jeg havde begge kvalificeret hund til Dansk Retrieverklubs Aprøve mesterskab. Vores Skotske søskende; Hillus Powell (Charlie) og Hillus Holland(Penny) var med.
Thomas og Hillus Powell var med hele vejen og sluttede af med en placering som 4 vinder ved Eliteprøven... Sidste år blev Hillus Powell 3 vinder ved Eliteprøven.
Især havde Hillus Powell en flot hentet anskydning ved walk up på 2 dagen. Wauw!!

Penny og jeg var med i de to første såter, men da hun blev sendt på anden fugl i anden såt, ville hun ingenting. Var ikke effektiv da hun skulle søge fuglen op og endte med at tage "forkert" fugl.
Allerede om morgenen var jeg noget bekymret for hende, da hun var meget halt på bagbenene ved parolen, men da jeg slap hende på luftepladsen senere, syntes jeg hun så meget bedre ud og besluttede at hun havde været stiv i bagbenene efter at have ligget forkert.. Men da jeg sendte hende på 2 fugl var urent gående og hun gik derud med halv fart.. slet ikke min hund!
Så på med snor og dækken og i bilen for denne gang. Hjemme efter 1 dag måtte jeg bære hende ind fra bilen og panikken spredte sig. Efter aftale med Dyrlæge belv hun sat i behandling og mandag morgen var vi på klinikken for blodprøver osv..

Eftersom Penny var noget ulydig, og viste sig at være alvorligt syg, røg vi før på 1 dagen. Men jeg have det fine "lånekamera" med og fik tiden til at gå med fotografering.
Jeg har taget rigtig mange billede rog de kommer i galleriet senere. Her kommer et lille udpluk.

Udover Carepoint Svendborg, der var hovedsponsor ved Eliteprøven støttede også Petcare og selvfølgelig også min egen forretning www.Sportygundogs.com med sponsorpræmier både lørdag og søndag!


Tanja er klar og bagved anes Lars Mejlby. Hundene sidder og markere fugle, der falder i drevet.

Der arbejdes på fasaner faldet i vandet på "Hvidehus"

Parade efter 1 dag. Hovedsponsor Carepoint-Svendborg støttede arrangementet
Sporty Gundogs gav præmie til skytternes valg af bedste hund om lørdagen,
Det blev Peter Abel med  Michnos Dronning Kathrine.

Hundeførere og skytter ved 1 dag


Dommer Karsten Andersen peger område ud for Thomas og Hillus Powell

To dages markprøve skal afsluttes med parade ved Brahetrolleborg slot.
De flotte vwér danner sammen med slottet baggrund for præmieoverrækkelsen.

Vinderne fra venstre - CK til nr. 1, 2 og 3:
1: SEJ(A)CH SEJCH NOJCH Searover Kits Dog Se 22154/2006, 03/03-2006, Labrador Retriever (SEJCH NORDJCH FINJCH Tasco Brimstone - SEJCH Streamlight’s Searover Kitty) O: Bratsberg-Karlsson & A.Andersson L, Sverige, Sverige, Ejer og fører: Trond Gjøtterud, Norge
2: DKBRCH NOJCH SEJCH NORDJCH Seahill High Wind Tophi Dk04059/2007, 25/02-2007, Labrador Retriever (Sparkfield Topi - DKBRCH DKJCH SEJCH Seahill High Wind Phiphi) O: Lars Mejlby, Danmark E: Lars Mejlby, Jyderupvej 13, Kongsted, 4683 Rønnede Fører: Helle Golstrup
3: Michnos Dronning Kathrine Dk09000/2007, 23/04-2007, Labrador Retriever (Aslan - Michnos Webley & Scott) O: Lars Nørgaard, Charlotte Nørgaard, Danmark E: Peter Abel, Guldborgvej 30, 9000 Aalborg - Fører: Peter Abel
4: DKJCH Hillus Powell Dk17882/2007, 29/12-2006, Labrador Retriever (GBFTCH Rod Wallace Of Leadbrun - GBFTCH Broadlaw Eva) O: A. Reid, England E: Iben Pytlick, Thomas Plamboeck, Rødeledsvej 4, 5892 Gudbjerg Sydfyn - Fører: Thomas Plamboeck

Ingen kommentarer: